Pages

Jom Mengundi!

Sekarang ni, sekitar Kaherah semua org dalam mode pilihan raya :D Baru2 ni pun, mesir buat pilihan raya. Dan ramai yg masih menyokong presiden yg lama. Menanti bilakah detiknya beliau mahu turun *devil* 


ok. skrg ni tgh 'hot' mengempen dan melobi sebab 24/12 ni baru hari pengundian. Pilihan raya ni utk memilih jawatankuasa induk PERUBATAN. Di Kaherah, ada 3 buah universiti yg berlainan iaitu, universiti kaherah (uni. saya), universiti al-azhar & universiti ain shams.


Calon adalah dari 3 buah universiti tu, dari nak pilih presiden hinggalah ke biro2 yg bawah. Untuk kali ni adalah utk sesi 2011/2012. 






Saya nak kempen utk dua org sahabat baik saya (=


Nur Humairah binti Che Ibrahim






Saya mula mengenali beliau dari zaman INTEC (international education centre), shah alam. Kami ditakdirkan utk sekelas time tu, MEG 5. Sehingga kini kami masih sekelas. Masih~ hee... Humairah ni dulu sekolah kat MMP. Kami berdua berasal dari negeri serambi mekah, sebab tu la kot kami terus jadi rapat.


Humairah ni sgt baik, sungguh. Beliau bagaikan seorang kakak. Memandangkan humairah ni paling tua dalam kelas kami, so ada la yg memanggilnya kak long =p


Dari kami tahun pertama lagi saya dah tgk yg humairah ni sgt berpotensi utk naik jd Exco nanti. Beliau banyak memegang jawatan dalam pelbagai program. Org kata dah nampak kepimpinannya. Mungkin sebab di MMP dulu, beliau adalah pengawas sekolah. 








Ni antara jawatan yg pernah dipegang beliau :

  1. Timb. Unit Kempen dan Promosi BPI (2010/2011)
  2. Ahli Panitia Perancang (2011)
  3. Unit Pengisian MAHAR (2009/2010)
  4. Timb. Pengarah Winter's Enlightenment & Brotherhood (WEB) 2010
  5. Timb. Unit Persiapan Dewan dan Teknikal Cairo Sports Day (CSD) 2010
  6. Timb. Unit Pengisian Summer Camp : Yielding Medical Heroes (YAHOO! @ Pangsun) 2010
  7. Editor I-Man II (2009)
  8. Proof Reader I-Man III (2010)
  9. Timb S/U Sambutan Aidil Adha PERUBATAN 2010
  10. Timb Bendahari, Kewangan dan Tajaan Karnival Musim Sejuk PERUBATAN 2010

banyakkan? ni dah menunjukkan yg beliau sgt sesuai utk diundi! hee... mula mengempen dah ni =p


selama berkawan ni, humairah byk ilmunya. Suka tgk gaya penulisannya di blog beliau, gaya percakapannya (=


dialah sahabat yg bersusah payah demi saya, byk menyokong saya, membantu saya, memberi saya semangat nak teruskan perjuangan ni. Dan dialah sahabat yg sentiasa mengingatkan saya pada Allah, yg selalu menegur di kala ada kesilapan.


undilah Humairah Ibrahim! (=


Aisyah Zahirah Sukeri






Saya mengenali beliau dari zaman INTEC juga. Beliau adalah adik beradik usrah saya, merangkap kakak (aniq). Kiranya saya pertama kali mengenali beliau adalah time tu. Dan usrah saya (smart group, SG) rapat sehingga sekarang. 


Apa yang saya suka tentang aisyah zahirah ni, beliau sgt la berkaliber orgnya. Tutur katanya yg sopan, penuh hikmah. Dan aisyah sgt cool. Dalam lembut menuturkan bicara, semuanya masuk dlm hati. 


Aisyah yg mesra di sapa echah, seorang sahabat yg tenang. Mudah di ajak berbincang (=


dan dari segi penglibatan beliau dalam PERUBATAN, beliau juga seoarang yg aktif berkerja utk PERUBATAN. 

  1. AJK JPP (2008, Tahun 1)
  2. AJK Akademik Gen 8 (Tahun 2)
  3. Timb. Bendahari Winter's Enlightenment and Brotherhood (WEB) 2010
  4. Timb. Unit Risalah dan The Zikr BPI PERUBATAN (2009/2010)
  5. Ahli Panatia Perancang (2010)
  6. Timb. Pengarah Sambutan Aidiladha (2010)


dan baru2 ni aisyah dilantik sebagai timbalan pengarah sambutan Aidiladha 2010, program mega tahunan PERUBATAN yg melibatkan 3 buah universiti. Bukan calang-calang pelajar blh memikul tanggungjawab itu (=

Aisyah merupakan pelajar mumtaz di universiti. Akademik beliau pun mantap, kerja pun aktif jadi saya rasa aisyah adalah calon yg sesuai utk diundi (=

poster yg sempat saya buat khas utk mereka berdua (=



undi mereka juga! 


pilihlah mereka yg anda rasa layak utk memikul tanggungjawab itu. Janganlah kita sekadar memilih mereka kerna mereka popular, kerna kita mengenali mereka. Pilihlah mereka yg betul2 layak utk dijadikan ketua.


Pilihan kita bakal menentukan masa hadapan PERUBATAN. Jadilah pengundi yg bijak (=




nota : tahun depan dah 21. yeah, saya dah blh mengundi. Mama ckp, nanti blh mengundi. Satu undian tu sgt penting! hehehe...


nota 1 : jgn lupa mengundi utk yg lain juga!


nota 2 : saya tak pandai nak tulis post formal tentang org. hee...


nota 3 : saya nak mereka menang. tapi pada masa yg sama, sy pasti akan sedih, sebab mereka pasti akan sibuk. T.T

dan hakikatnya, kita makin jauh. 







btemplates

5 comments:

masterfaiz said...

wah..ingatkan berkempen untuk diri sendiri..

hebat2 calonnya..

>>Jom singgah ke masterfaiz.com

Hamra said...

adeh... malu i~~ hak3

pengawas zaman sekolah apa sgt.. kerja scold org je.. ngeees2~

tp myb sbb aku prnh jd pengerusi kelab komputer kot.. pastu time tu mmg byk masalah. pastu plok aku join byk sgt pertandingan, multimedia, website, debat, inovasi... so jd kuca habis otak.. semo gaul belako.. hihi

Izzati Hashim said...

@masterfaiz : erk~ kempen diri sendiri? masuk calon pun xlayak hohoho...
bagi yg hebat je bertanding (=

@mairah : hee... itu yg aku tau la. dobithoh (=

sbadriyah said...

Undi anda bukan lagi rahsia..huhuhu..

Izzati Hashim said...

@bad : hehehe. terlupa la plak. thanks :D

xpelah, ramai dah tau kot hahaha.