Pages

^^!


Ya Allah
seandainya telah Kau catatkan,
dia milikku tercipta uttku,
satukanlah hatinya dgn hatiku,
titipkanlah kebahagiaan buat kami,
agar kemesraan itu abadi…

Tetapi Ya Allah,
Seandainya telah Kau takdirkan,
Dia bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandanganku,
Lupuskanlah dia dari ingatanku,
Dan peliharalah aku dari kekecewaan,
Serta Ya Allah,
Berikanlah aku kekuatan,
Melontar bayangannya jauh ke dada langit,
Hilang bersama senja nan merah,
Agarku boleh bina bahagia
Walau tanpa bersama dengannya…

Dan Ya Allah,
Gantikanlah yg telah hilang,
Tumbuhkanlah kembali yg telah patah,
Walaupun tidak sama dgnnya,
Ya Allah,
Pasrahkanlah aku dgn takdirMu
Sesungguhnya apa yg telah Engkau takdirkan
Adalah yg terbaik utkku,
Kerna Engkau maha mengetahui,
Apa yg terbaik utkku…

Ya Allah,
cukuplah Engkau sahaja yg menjadi pemeliharaku,
di dunia & akhirat,
janganlah Engkau biarkan aku sendirian
di dunia ini mahupun di akhirat,
mengjuruskan aku kea rah maksiat & kemungkaran,
maka kurniakanlah aku seorang pasangan yg beriman,
supaya aku & dia bersama-sama dpt membina kesejahteraan hidup
ke jalan yg Engkau redhai…

btemplates

0 comments: