Pages

Ribut Pasir!



mengharung ribut pasir +sejuk

Sepanjang 2 tahun lebih di sini, dan nak masuk tahun ke 3 merasa musim sejuk kat mesir ni,
rasanya ni la yg paling teruk ribut pasir.

2-3 hari ribut pasir,
alam terasa suram
tanpa sang matahari yang memancarkan cahaya,
tiada lagi sebiru langit,
langit pun warna koko, 
dek debu2 yg berterbangan,
dan suhu makin sejuk! grrr. 


warga mesir sgt sukakan 'shitak' sebab menurut mereka, waktu malam sangat panjang. Subuh dalam kul 6 (paling lewat) dan malam bermula pukul 4 lbh ( paling awal). Dan menurut mereka, musim sejuk ni la waktu yang sesuai utk beribadat waktu malam, sebab malamnya sgt panjang (=

dan musim sejuk ni la waktu yg paling best nak berhibernasi, waktu paling best nak menaikkan berat badan bagi sesiapa yg tak cukup berat badan hohoho...









p/s : kat sini da 'sandstorm' je, xde 'snowstorm'. 

Dengar khabar, saint katerine, kat Sinai dah da salji! wah, bestnya siapa2 yg akan ke Sinai tahun ni! :D
xde rezeki lagi nak menjejakkan kaki ke Sinai T.T 
LA menanti. Janji tetap janji huhuhu


shitak = musim sejuk
seif =musim panas







~jom nikmati musim sejuk di bumi mesir,
gunakan masa yg sgt panjang utk study, beribadat kepadaNya~

btemplates

4 comments:

Marzuqi said...

kt Malysia pun sejuk gak ni..

tp pd jam 5.10 pagi.:-D

Izzati Hashim said...

hehehe... sejuk subuh eh?

Marzuqi said...

sejukkk....tp best.nikmat sejuk ada jgk dirasai kan2..:-)

Izzati Hashim said...

hehehe. ok la tu (=

yg sederhana tu yg best. sini terlampau sejuk terlampau panas

bersyukur dengan pe yg ada ^^!