Pages

warna-warni kehidupan

Terkelu. Terkedu. 
senyap tanpa bicara
hanya hembusan nafas yg kedengaran
pandangan mata menekur ke lantai
begitu asyik,
tanpa disedari ada
manik-manik air mata yg menitik.

Kenapa begitu?
tidak ingin aku semuanya begitu
apa salah aku
apa yg sudah aku lakukan
semuanya bisu
hanya hati yg bertingkah berbicara

aku bosan begini.
terasing begitu.
sakit. pedih. 
semuanya menjadi satu
namun tiada siapa yg mengerti.

lantas aku kongsikan pada malam
pada bintang yg bertaburan di dada langit
pada rembulan yg setia menerangi alam.

mungkin aku yang salah
biar saja takdir yang menentukan
biar waktu yang menikmati kisah ini

cukuplah. 
mengapa memilih jalan yg derita
seandainya ada jalan bahagia?
mengapa menyusuri denai kesedihan
andai ada yg penuh senyuman.



nota : hidup memang penuh dengan suka duka. Hidup bagaikan di atas kanvas lukisan yg berwarna warni. Itulah warna warni kehidupan (=










btemplates

7 comments:

mIra said...

gpo gak t..hehe..=]

Izzati Hashim said...

tadapappa =P

wnha ws said...

"mengapa memilih jalan yg derita
seandainya ada jalan bahagia?
mengapa menyusuri denai kesedihan
andai ada yg penuh senyuman."

nice quote (^_~)

never feel alone dear. bcoz u r not alone (^_^)

Izzati Hashim said...

thanks :D

asyik kena tinggal sorg2 kat umah je, tu yg terasa 'alone' tuh =P

wnha ws said...

hoho..patut laa~
kesian die..carila 'peneman' :D

Izzati Hashim said...

tu la. nak kena cari partner ni nampak gayanya. hohoho

ops~

wnha ws said...

ops~ xcakap.. hehe..
da ad ckp la ea~ :P